O nas
Możemy z całym przekonaniem powiedzieć, że kadra pedagogiczna zatrudniona w naszej szkole jest
wszechstronnie
przygotowana do pracy z dziećmi i młodzieżą pod względem
pedagogicznym
i metodycznym.
Wszyscy zdobyli wykształcenie przygotowujące do pracy w
szkole. 95% zatrudnionych nauczycieli posiada
wykształcenie wyższe magisterskie.
Wielu na bieżąco
podnosi swoje kwalifikacje na kursach przedmiotowych i studiach
podyplomowych. Ponad połowa nauczycieli ukończyła różnego rodzaju
dodatkowe
formy kształcenia zawodowego.
Przedstawiając
Szkołę Podstawową w Niemczy
nie sposób zapomnieć o klasach
I-III, czyli tzw.
nauczaniu zintegrowanym.
Integracja w edukacji wczesnoszkolnej to propozycja pracy pedagogicznej
zorientowana na dziecko jako podmiot i indywidualność. W związku z tym preferowana jest u nas zasada:
"Nie wszyscy, nie to samo, nie tak samo."
Zintegrowany charakter zajęć w klasach I-III polega na:
- rezygnacji z podziału na typowe przedmioty nauczania na rzecz aktywności ucznia i nauczyciela
- planowania przez nauczyciela zajęć scalających treści z różnych kierunków kształcenia
- dostosowania czasu zajęć i przerw do aktywności ucznia
Ocenianie w klasach I-III ma formę
oceny opisowej, dzięki czemu można bardziej efektywnie i precyzyjnie ocenić
wiadomości i umiejętności ucznia, nie powodując zbędnego napięcia emocjonalnego, co nie jest bez znaczenia dla psychiki dziecka.
Taki sposób oceniania
dostarcza wskazówek nauczycielowi i rodzicom na temat tego, jak dziecko się rozwija i
jak mu pomóc. Ocena opisowa jest bardziej obiektywna od stosowanej do niedawna oceny cyfrowej, ponieważ pozwala nauczycielom spojrzeć
indywidualnie na każdego ucznia i docenić jego wysiłek, pomysłowość i zaangażowanie.
Formułując ocenę staramy się wskazać
sukcesy dziecka, a nie jego porażki. Unikamy też niezdrowej rywalizacji. Na co dzień dzieci otrzymują
oceny wyrażone słowami:
- wspaniale - za bardzo dobrze opanowane wiadomości
- ładnie - za dobrze opanowane wiadomości
- nieźle - małe błędy, luki w wiadomościach
- pracuj więcej - nieopanowane wiadomości
W naszej
szkole podstawowej prężnie i aktywnie działa także Samorząd Szkolny.
Najważniejsze jego zadania:
- prowadzi skrzynkę życzeń
- prowadzi kącik rzeczy zagubionych, znalezionych
- bierze udział w akcjach dobroczynnych, zbiórkach pieniędzy
- organizuje konkursy
- organizuje zabawy - karnawałowa, dyskoteki
- prowadzi gazetkę ścienną
- pomaga przy organizacji Mikołajek
Nasze gimnazjum
rozpoczęło swoją działalność w roku szkolnym
1999/2000. Mieści się w dawnym budynku szkoły szkoły podstawowej. Uczęszczają do niego dzieci z Miasta
i Gminy Niemcza. W szkole jest
osiem oddziałów.
Samorząd Uczniowski gimnazjum bierze udział w licznych
akcjach dobroczynnych, zbiórkach pieniędzy tj.
"Góra Grosza", "Podziel się posiłkiem".
Cyklicznie organizujemy imprezę pod hasłem
"Ulubiony belfer". Z okazji Świąt Bożego Narodzenia został zorganizowany konkurs na
"Najładniej udekorowaną klasę" Prowadzimy również cotygodniową akcję
"Przyjaciele dzieciom", czytamy bajki w świetlicy, prowadzimy skrzynkę życzeń.
Z okazji
Walentynek corocznie przygotowujemy program artystyczny połączony z wręczeniem upominków dla
"Najsympatyczniejszej dziewczyny" i
"Najsympatyczniejszego chłopca". Organizujemy również szkolne dyskoteki, zabawy karnawałowe i inne.
Szkolne projekty
Nasz zespół bierze udział w unijnych i rządowych programach, którymi były m. in.
„Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w edukacji” czy
„Pracownia przyrodnicza w każdej gminie”
Korzystamy z unijnych dofinansowań – mamy
wyremontowany budynek szkolny, przeprowadzoną termomodernizację szkoły, pozyskaliśmy cztery pracownie komputerowe oraz
centrum informacyjne. To tylko niektóre nasze sukcesy w pozyskiwaniu środków unijnych.
Również ze środków pozyskaliśmy środki na prowadzenie
zajęć pozalekcyjnych oraz zakup materiałów biurowych wykorzystywanych w czasie ich realizacji. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone są na dwóch etapach edukacyjnych:
- w klasach IV–VI szkoły podstawowej (zajęcia wyrównawcze z matematyki, przyrody, koło przyrodnicze, Koło Młodego Odkrywcy),
- w klasach I–III gimnazjum (zajęcia sportowe, zajęcia taneczne, zajęcia wyrównawcze z chemii i matematyki)